2013. október 3., csütörtök

Spenótos tészta

Story

Itthon áll egy halom spenót etyekről a kertből, és csak nem akaróztunk belőle spenót főzeléket csinálni. Megmondom őszintén nem is szeretem. Sóskapárti vagyok, és azt is nyersen szeretem salátába.
Két hét állás után gondoltam lassan megválhatnék tőle, viszont a zacskót kibontva látom ám, hogy micsoda szép, harsogó levelekkel van dolgom! Semmi nyoma punnyadásnak..huhh, meg kell főzzem, de mit csináljak belőle?! Kockáztatok, belevágok! 

Hozzávalók

bacon
laktózmentes teavaj
spenót
brokkoli
só, bors, szerecsendió, oregánó
gluténmentes szójaszósz
kókusztej
rizslap ( amibe a tavaszi tekercset tekerik)
pörkölt sós mogyoró

A bacont pörcre sütöm kevéske laktózmentes teavajjal és mikor már ott a színe, rádobom a spenótokat egybe. Nem szaggatom szét, vagy ilyesmi. Centis fa formájú lapocskákat vágok a brokkoli rózsáiból, és mehet a spenótra. Lefedem, együtt párolom őket, míg a spenót összeesik, és a brokkoli is megpuhul.
Nagyon kevés só, bőven bors, szerecsendió és oregano. 
És az új kedvencek, a gluténmentes szójaszósz, valamint a kapszaicin függőségre nevelő tabasco szósz!
Huhh, kezd izgalmasodni a helyzet!
Jön a következő versenyző a laktózérzékenyek kedvence kókusztej.
És itt még egy csavar a végére, a rizslapot, amiből elvileg tavaszi tekercseket szoktak csinálni én tésztának használom, nagy lefenyt, vagy hogy is mondjam szépen :) Ebbe a kis szószba ami alatta van beletördelem, de szigorúan csak negyedekbe, hogy élvezhető méretű legyen! Amúgy akármilyen depo üzletben kapható dolog. van ugyan a rizstésztának sokféle kapható verziója, de a legtöbb helyen a cérnát lehet kapni, meg ezt. Na tessék egyszer így is kipróbálni, nagyon vicces, és újfajta gasztronómiai élményt nyúlt!
Lefedem, és míg a tészta megpuhul, és felveszi a nedveket hagyom ,majd kicsit forgatok rajta, hogy piruljon is!

Tippek, tanácsok

Lehet bele répát, hagymát, fokhagymát tenni, csírákat a végén, vagy friss csilit is.

És hogy mivel?

Hát a tetejére a sós, pörkölt mogyoró megadja az í-re a pontot!
Ahhoz képest, hogy féltem a spenóttól, azt hiszem, jó munkát végeztem! Bevágtuk, mint szél a tyúkól ajtót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése