2013. október 23., szerda

Mignon

Story




Én a Vásárcsarnok mellett lakom, ahol az Ázsia bolt található. Azt hiszem, ezt párszor már említettem, de nem ez a lényeg. Elhatároztam magamban, hogy megpróbálok tortát bevonni fondant-tal. El is mentem, és vettem, mert itt kapható, arra viszont nem figyeltem, hogy a fondant nem ugyanaz, mint az eszterházy fondant. Nem értettem, hogy miért folyékony massza az, amit vettem, de hazaérve beütve a google-ba, megtudtam, hogy semennyire nem azt vettem, amit szerettem volna. Ebből mignont kell csinálnom, gondoltam magamban, aztán aludtam rá..egy 2 hetet.
Aztán jött az alkalom, egy nagyon minimál lakásavató, mert azzal már lógtunk a költözni segítő barátainknak..
Nem mondom, hogy egyszerű történet, bár leírva annak tűnhet! Én elhasználtam hozzá pár csúnya káromkodást is a repertoáromból, de a végeredményért megérte!! ;)

Hozzávalók

Piskóta, mégpedig rizspiskóta!

8 L-es méretű tojás
1 nagy csipet só
7 ek xilit / barnacukor
8 evőkanál hideg víz
8 ek rizsliszt
1 nagy tk szódabikarbóna
1 nagy tk citromlé
2 tk vaníliás nyírfacukor

450g-os kékáfonya IKEA lekvár
125g laktózmentes vaj
3 ek porcukor / porxilit

1 kg eszterházy fondant ( nem fog mind kelleni)
étel festék


A tojásfehérjékből csipet sóval robotgéppel kemény habot verünk, beletessük a cukrot / xilitet és tovább keverjük. Mikor elegyedik tovább keverjük és egyenként keverjük bele a tojások sárgáját és kanalanként a vizet. Ezután a szódabikarbónával elkevert rizslisztet szitáljuk bele. A tészta kész, mehet bele a vajazott, lisztezett formába (ez esetben 2 db sütőtepsibe) és betehetjük a sütőbe, hőlégkeveréses programba míg átsül (8-10 perc, de tűpróbázzuk!)
Hagyjuk kihűlni teljesen!
Az egyik tésztalapot vágjuk három részre, ez lesz a sima lap.
A másikat dobjuk robotgépbe, és morzsásítsuk le. Ha ez megvan, keverjük bele a lekvárt. Finoman adagoljuk bele a lekvárt, és csakannyit tegyünk bele, amennyit felvesz, amennyitől gyúrható massza lesz a piskótából.
A szoba-hőmérsékletű vajba keverjük bele a porcukrot, ami a fuga anyag  a rétegek közt, majd kezdődhet a rétegezés!

1 réteg piskóta
1 vékony réteg vaj
1 réteg lekváros piskótamassza
1 vékony réteg vaj
1 réteg piskóta
1 vékony réteg vaj
1 réteg lekváros piskótamassza
1 vékony réteg vaj
1 réteg piskóta

Ügyeljünk arra, hogy a rétegek egyenletesek legyenek, és minden réteg szélétől a széléig tartson, így nem lesz "veszteségünk" !


Aztán préseljük le, nyomkodjuk le szépen a kezünkkel, éjszakára toljuk hűtőbe, vagy legalább egy pár órára, tegyünk a tetejére egy tálját, és valami súlyt, ami még nem passzírozza szét, de összetömöríti a rétegeket!

Reggel jöhet a legizgalmasabb rész. Előre szólok, elsőre nem fog sikerülni, de ízre ugyanolyan finom lesz, mint majd az utolsó, ami ha elég kitartóak vagyunk, szinte hasonlítani fog a cukrászdában kaphatóhoz! :D
Szóval!
Vágjuk fel 12 darabra, ügyeljünk rá, hogy egyforma legyen, és hogy ne csússzon szét! Erre végé vigyázni kel majd.
A fondant mikrohullámú sütőben megolvasztjuk, lassanként, hogy nem forrjon fel! Lassacskán keverjük fel.
Ha már folyékony, keverjünk bele pár csepp étel festéket.
( Röviden velem az történt, hogy azt gondoltam, elég lesz egy nagy bögre fondant, abba tettem jó pár csepp piros festéket, ami tűzpiros lett :D , aztán 2 mignon után elfogyott, aztán kevertem be még egy nagy bögrével keserű mandula aromával, amitől szép menta színű lett, aztán mindig apránként bögrében melegítettem újra a kicsi adagokat, így mind mind más színű lett..)


Szóval ha benne a festék, és elértük a kívánt színt fogjuk meg az első mignont, amit be akarunk vonni, és alul felül fogjuk az ujjacskáink közé. Tegyük közel a fondant-hoz, és egy vajkenő késsel húzzuk fel az oldalaira. Az alján, ami lefolyik, vágjuk le, majd tegyük muffin papírra és kenjük meg a tetejét. Húzzunk a tetejére csíkokat a folyékony mázzal, és szórjuk meg akár valami dekorkaviccsal, de lehet egérkakival is.
Csináljuk meg ezt mind a 12 két mignonnal. Ha úgy érezzük, kezd kötni a fondant, tegyünk újra pár másodpercre a mikróba, és folytassuk.

Tippek, tanácsok

Nem kell hozzá mind az 1 kg fondant, de nem árt, ha inkább van, és nem fogy el, mert az dühítő!
Lehet természetes étel színezéket is használni, mint pl cékla por, vagy szörpi.

És hogy mivel?

Jó nagy társasággal, mert 2 emberre ilyet sütni már párdon, de hülyeség! :D
A végeredmény viszont kárpótol! Azt hiszem, mindenkinek maradandó élményt sikerült okoznom vele!!! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése