2013. szeptember 4., szerda

Csokis-mandulás muffin

Story

Szerintem a költözés arra van, hogy az ember elhagyjon valamit...
Én a kézi habverőmhöz tartozó végekkel tettem így, úgyhogy heves kargyakorlatokkal vertem fel a habot. Köszi élet, megoldottam nélkülük!

Hozzávalók

10 dkg kókuszliszt
10 dkg gluténmentes zabpehelyliszt
4 nagy tojás
kb. 2 dl laktózmentes tej
12 dkg barnacukor ( mert a xilitem elfogyott)
3 dkg holland kakaópor
5 dkg szeletelt mandula
5 dkg 70%-os jó minőségű étcsokoládé
1 kk szódabikarbóna
1 kk mandulaaroma

A sütőt előmelegítem 220°C-ra. Hőlégkeveréses, alsó-felső sütés.
Kimérem a hozzávalókat.
A tojásokat kettéválasztom, a fehérjéből csipet sóval kemény habot verek.
Összekeverem a szárazanyagokat: a liszteket, a cukrot, a kakaóport, a szódabikarbónát, a mandula felét, és a csoki felét.
Összekeverem a tojások sárgáját a tejjel, és a mandula aromával.
Majd elegyítem a szárazakat a folyékonyakkal, és belekeverem lassan a habot is.
Muffin papírral bélelem ki a sütőformát, és 12 részre osztom.
Tetejét megszórom a maradék csokidarabokkal, és szeletelt mandulával.
Sütőbe teszem, és 10-12 perc alatt megsütöm.
Míg sül, elmosogatok! :D


Tippek, tanácsok

Szakmámból adódóan mindig van itthon zsírpapír, hisz arra csinálom a szabásmintákat, és önmagában nem került dobozba az 1000-db-os zsírpapíros doboz költözésnél, mert elég nagy. Így kéznél volt, ellenben a muffin papírokkal..
15*15 cm-es kockákat vágtam belőle, és azzal béleltem a muffin sütőt. Még nem kiforrott a technika, legközelebb 13*13 centisre vágom, és barnát használok, talán az kicsit még gusztusosabb lesz :)

És hogy mivel?

Ha lett volna itthon, turbóztam volna pici marcipán darabkákkal!
Amúgy meg  már tudjátok..laktózmentes tejjel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése