2013. szeptember 11., szerda

Amatör paela

Story

Hűtőürítést tartok. Mondtam, együnk meg mindent, ami benne van. Na de mit főzzünk, amiben kolbász is van, tengeri hal is, meg bébipolip?! Hát mi? Hát paela :)
..hát már izzítottam is a legnagyobb serpenyőmet!!

Hozzávalók


2 szál újhagyma
1 db gluténmentes debreceni kolbász
1-2 db gluténmentes, laktózmentes virsli
1 tenyérnyi szelet tengeri halfilé
1-2 nagy marék fagyasztott tengergyümölcsei
2,5 dl rizs
5 dl víz
só, bors, bio szárított leveszöldség apríték
3-4 limelevél
2 babérlevél
rizsfűszer ( curry, kurkuma, hagyma, paprika)

Kevés oliva olajon megpirítom a hagymát, majd beledobom a karikázott kolbászt és virslit is. 
Ha ezek szépen megpirultak, és finom magyaros illatot árasztanak, beleöntöm a lemosott, lecsöpögtetett rizst és addig kevergetem tovább, míg a rizs átlátszóvá válik.
Felöntöm vízzel, és jöhetnek a fűszerek is, had szívja csak be a rizs minden kis molekulájukat!
Amikor azt érezzük, hogy percek kérdése és kész, akkor a tetejére tesszük a 2-3 centis kockákra vágott halfilét, és mellé a tengeri kis pajtásokat is. Bevallom őszintén, kb csak a minipolipot ismerem, meg a minigarnélát, hogy a feltekert pink színű bigyó micsoda, azt nem tudom :D ( ..nem is én ettem ki belőle) ..
Annyira mozgatom meg, hogy belesüppedjen az eddig elkészült fészkébe, majd lefedem, és takarékon mehet neki 2-3-4 perc. Ezek után lezárom, és lefedve hagyom 10 percet.
Jöhet a tálalás: nagy kupac tányér közepére, tetejére zöld! Csókolom! 

Tippek, tanácsok

A recept nem biztos, hogy autentikus, mivel nem frissen halászottak a hozzávalók, a fagyasztóból kerültek a serpenyőbe, összehasonlítási alapom meg nincs, mert még nem ettem ott, ahol ezt igazán csinálják! 
De!
Nagyon frankó, mert sokmindent bele lehet tenni, ha csak pl 1 db debreceni maradt, vagy 1 halszelet a fagyóba, pont erre lehet felhasználni!

És hogy mivel?

Variálhatjuk  mindenfélével, amit beleteszünk, úgyhogy külön nem javasolnék mellé semmit.

2 megjegyzés:

  1. Hús mentes virsli? ;-)

    VálaszTörlés
  2. Olyan is biztos van! :) Én csak a laktózmentes és gluténmenteset használom, mert ami húsmentes, az valószínű vega/ vegán, az meg ugye gabona, ami meg biztosan nem gluténmentes.
    Vagy szójavirsli..de annak a minőségébe nem mennék bele :D

    VálaszTörlés