2013. április 24., szerda

Sushi

Story

Életemben először kóstoltam meg most, nemrég a sushit, és hát azt éreztem ezt nekem is ki kell próbálni!
A receptet Araniel konyhája alapján próbáltam ki.
Kicsit más mennyiségekkel csináltam ugyan, de és megpróbáltam a leginkább igazi módon készíteni el...
Amikor megkóstoltuk, tudtuk, hogy sikerült! Ugyanolyan íze volt, mint annak, amit rendeltünk pár napja. 
Ki is néz valahogy, ízre is tuti, szóval vállon is veregettem magam.

Amit hozzátennék, hogy candida diétába nem illeszthető be, mivel ecetet és cukrot tartalmaz, valamint a szójaszószból is a gluténmentes verziót használjuk ( gluténérzékenyeknek!!) , mert ugye a szójaszósz alapjáraton glutén tartalmú!

Hozzávalók 40 db-hoz

5 db nori lap
30 dkg sushi rizs, vagy kerek szemű rizottó rizs
1 ek cukor
4 ek rizsecet
1 mk só

Belevalók

cukkini, füstölt lazacszeletek, avokádó, mangó, szezámmag, retek, 

Hozzá még

wasabi, gluténmentes szójaszósz rizsecet


Elkészítés

A rizst dupla mennyiségű vízzel feltesszük főni.
Ha megfőtt, az összekevert rizsecet + cukor + só keveréket a főtt rizsbe keverjük, és hagyjuk hűlni.
Centis csíkokra szeleteljük a hozzávalókat, előkészítjük őket méretre.
Ha kihűlt a rizs, ha már csak langyos, elkezdhetjük a nori lapra masszírozását. Érdemes kis tálka vizet a kezünk ügyébe tenni, mert szükség lesz rá, ugyanis a rizs úgy ragad, mintha muszáj lenne neki! 
Ha nem bízunk a sikerben, szerezzünk be sushi tekerőt, de én enélkül oldottam meg, amúgy szerintem, ha van egy kis kézügyesség, akkor anélkül is szuperül működik.
Úgy tegyük rá a rizst a lapra, hogy 1 cm vastag réteg legyen a rizs rajta és az egyik szélétől kb. 3 cm-nyire legyen. Itt fog ugyanis a lap összetapadni.
Tegyük a közepére a "tölteléket" , és jó szorosan tekerjük fel. Oda, ahova nem tettünk rizst, kenjük meg finoman vízzel, és úgy. Elvileg kész a tekercs, most vágjuk 8 karikára.


Tippek, tanácsok

Nagyon sok mindent tehetünk bele, uborkát, répát, különféle halakat, ezekről lehet sok infót találni a neten, én a cég prospektusából inspirálódtam :)

És hogy mivel?

Tálaláshoz kis edényekbe töltsünk wasabit, szójaszószt és rizsecetet. Abba tunkoljuk a sushikat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése