2013. március 15., péntek

Tejszínhabos-epres piskótatorta

Story

Sógornőm szülinapi bulija, véletlen beígértem neki egy olyan tortát, amit postoltam a fészbuk üzifalon neki, de mivel babát vár, kénytelen vagyok el is készíteni neki..
De miből?
Ti hogyan állnátok neki?
..hihhii, neki sem állnátok (tisztelet a kivételnek), inkább engem olvastok :P

És ez itt a reklám helye, de nem hagyhatom ki, sok szeretettel küldöm ezt a receptet Répási Attilának, akinél egy csodálatos hétvégét tölthettünk Pilisi Pihenő címmel a 2ik évfordulónkon! Atilla, nagyon köszönjük, hogy mindenben a kedvünkre voltál, és ezt a szép hétvégét a vendégházadban tölthettük! :)
És süssétek meg Erikának ezt a tortát!  ;)

Na recept:

Piskóta:

3 egész tojás
1 csipet só
3 ek barnacukor ( mert családnak csináltam, de lehet xilitezni is)
3 ek hajdinaliszt
1 kk szódabikarbóna

1. réteg: 2 dl házi eperlekvár

2. réteg: 2 dl kókusztejszín, 1 kis tasak habfixáló

3.réteg: 250 g friss eper

Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 180°C-ra.

A tojásfehérjékből csipet sóval robotgéppel kemény habot verek, beleteszem a cukrot / xilitet és tovább keverem. Mikor elegyedik tovább keverem és egyenként keverem bele a tojások sárgáját. Ezután a szódabikarbónával elkevert hajdinalisztet szitálom bele. A tészta kész, mehet bele a vajazott, lisztezett kivehető piteformába (a svéd bútorboltból) és beteszem a sütőbe, míg átsül (8-10 perc, de tűpróbázzuk!)

Mikor megsült, kiszedem, rácsosra vagdosom a tetejét, hogy beigya a lekvárt, amit rákenek.

A kókusztejszínt kicsi habfixálóval verem habbá, és ha kihűlt a tészta, azt is rákenem, csak szépen, rusztikusan.

4-be vágom a friss epreket, és ráteszegetem a tetejére, ami meg megmaradt, azt egyenként bekóstolom :)

Tippek, tanácsok
Lehet másfajta gyümölcsökkel is megcsinálni, akár áfonyával-áfonyalekvárral, vagy majd nyáron barackkal-barack lekvárral..stb.

És hogy mivel?
Még több tejszínhabbal :)))









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése