2013. március 4., hétfő

Kukoricaliszt kéregben sült reform keszeg gyermek

Story

Főzés területén több embert is példaképemnek mondhatok. Ilyen Lévai Ferenc is. Az ő egyszerű, de nagyszerű halételei mindig is inspirálóak voltak számomra! 

Tudni kell rólam, hogy régen én is nagy pecás voltam, rengetegszer ültem a parton a kis pecacuccommal, baráti társasággal, és fogtuk a jobbnál jobb halakat. Nincs érzés, ami ahhoz fogható, hogy a kezedben rántja meg a hal a botot :)
Emlékszem, mikor egy horgászversenyen a Nagybátyám régi orsójával, ami nem 3,5 kg-os pontyokra lett kitalálva én mégis kifogtam egyet. Ki akartam húzni a szereléket a vízből, mert túl régóta benne volt, gondoltam újracsalizom, de nagyon nehezen tudtam csak húzni. Gondoltam biztos beakadt valami nagy faágba, és azt vonszolom a fenék alján. Már majdnem parton volt a vége, mikor akkorát rántott "a bot"!! Jó kis fárasztást követően megmutatta magát, szép kis ponty volt rajta, csak lusta volt a szentem arra, hogy jelezzen, "itt vagyok, húzhatod". :D 
Hatalmas élmény volt, ráadásul hazai vízen, az Etyeki Horgásztón, ahol a törpeharcsafogó verseny női kategóriájának nyertese lettem. Ma is őrzöm a csillogó kupámat 2007-ből!

Ma viszont nem pontyozunk, keszegezünk, mégpedig reform módon, ahogy életemben először sütöttem most! Lássuk, mi kell hozzá.

Hozzávalók

tenyérnyi keszegecskék
tassi paprika (na jó, jó a sima pirospaprika is, de nekem ez A paprika!)
só,bors
kukoricaliszt
kókuszolaj

A keszegeket megpucoljuk, lemossuk, és 1-2 mm-esen gerincig beirdaljuk. Ez azért nagyon fontos, mert ezzel a művelettel nyírjuk ki a torkunkra oly veszélyes szálkákat, szóval kihagyhatatlan!
Lesózzuk, és hagyjuk állni fél órát.
Ha beitta a sót, konyhai papírtörlőn leitatjuk a vizet róla, és megmártjuk a lisztben.
( Liszt, sok pirospaprika, kevés bors)
Forró kókuszolajban sütjük meg, és pont addig kell sütni, még a igazán ropogós aranybarna nem lesz!

Tippek, tanácsok

Érdemes kipróbálni más apró hal félét is, pl. kárászt, bodorkát is!
Kukoricalisztet az eredeti receptbe ( nem mentesbe) is tettem régen, mert sokkal ropogósabbra sül benne a halacska.

És hogy mivel?

..hát ehhez a puha kenyér volt a minden, én azt mondom, hogy ne rontsuk el a boltban kapható mentes kenyérrel, azzal nem élvezhető úgy, én a steakburgonyát javaslom hozzá, a majonézt, és egy kis citromot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése