2013. március 27., szerda

Almás-diós holdacska

Story

Ezt a süteményt a párom nagymamája mutatta meg nekem. Ő fehér liszttel, cukorral, és zsírral készítette, de tanulmányozva a receptet rájöttem, simán-lazán el lehet belőle készíteni a mindenmentes verziót. 

Tipikusan olyan receptnek gondolom, amit "csak úgy" pattint össze az ember, nem kell hozzá se születésnap, se névnap! Elég, hogy még zord tél van odakinn , mi meg sütizni akarunk, nem? 
És bevágni is ugyanilyen egyszerű..

Hozzávalók


10 dkg xilit

4 tojás
2 alma lereszelve
8 dkg laktózmentes teavaj
10 dkg rizsliszt
5 dkg darált dió
1 kk szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja
1 tk vaníliás nyírfacukor (házilag készíthető)
1 tk őrölt fahéj
1 csipet só

Teljesen hagyományos kevert süti eljárással készül. Először is a sütőt előmelegítem 180°C-ra.

A tojásokat kettéválasztom, a sárgáját habosra keverem a xilittel, az olvasztott vajjal, a reszelt almával,  majd belekeverem a szódabikarbónával elkevert lisztet, a diót, a fűszereket.
A fehérjéből a csipet sóval kemény habot verek, és 8-s formában szépen, óvatosan belekeverem a másik masszába, hogy a hab minél kevésbé törjön meg.
Ekkor sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, mer' utálok mosogatni, és bedugom a sütőbe kb. 15 percre.
Nyitogatni tilos, hogy mikor lesz már kész, mert a tészta összeeshet! 
Tűpróbával ellenőrzöm, ha már nem ragad a fogpiszkálóra a tészta, mikor beleszúrom, kész.
Kiveszem, hagyom hűlni, majd pogácsaszaggatóval holdformájúra szaggatom.

Tippek, tanácsok


Ki lehet próbálni gluténmentes lisztkeverékkel is, én kimondottan nem szeretem őket, mert szerintem túl vannak finomítva, meg amúgy is kukoricával készülnek.


És hogy mivel?


Por állagú xilittel megszórva, vagy baracklekvárral összeragasztva , vagy egy pohárka laktózmentes tejjel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése