2013. január 9., szerda

Pink kókusz csábítás

Story



Gyorsan valami finomat, és rózsaszín legyen!

Ezzel a fellángolással álltam neki hajnali fél 8-kor a sütésnek, és az eredmény itt látható.

Ezt most nem bonyolítom túl, jöjjön a recept.



Hozzávalók:

tészta:

20 dkg kókuszreszelék
10 dkg egész héjas mandula
2 egész tojás
2 ek étkezési keményítő
1 tk vanília esszencia (vagy vaníliás nyírfacukor)
10 dkg xilit
kb 1,5 dl lm tejecske
1 tk szódabikarbóna

pink:

4 dl lm tej
2 ek xilit
1 zacskó gm epres pudingpor

A mandulát robotgépbe dobom, és apróra darálom, lisztté. 
A kókuszreszeléket szintúgy. Bár nekem mindig van itthon előre kv darálón ledarált kókusz, mert sok mindenbe használom, pl mártások sűrítésére is.
Szóval ha lisztté daráltam őket, akkor még megy hozzá a többi száraz hozzávaló is.
Elkeverem a tejben a tojásokat is, és hozzáöntöm a száraz hozzávalókhoz.
Elég egy fakanállal megkeverni, nem kell habverőzni, én ezt szeretem benne. Nagyon egyszerű, mondhatni kezdőszint :)
Aztán belemasszázsolom a sütőpapírral bélelt tepsibe (mert mosogatni is lusta vagyok), ami nagyjából 25*35cm-es. Beteszem az 180°C-ra előmelegített sütőbe, és nagyjából 20-25 percig sütöm.

Míg sül, a hagyományos pudingfőzési technológiával megfőzöm a pudingot is.

Ha megsült hagyom kicsit hűlni és megkenem a pudinggal. Hűvös helyre teszem míg teljesen ki nem hűl. Utána szeletelek, esetleg bonbon papírba teszem, de ha csak "nagyisan" akarom tálalni, akkor nagy tányérra sokat és széles mosoly :)

Tippek tanácsok

Kipróbálhatjuk mandula helyett mogyoróval, vagy dióval is a süteményt.
A tej mennyisége attól függ, mennyit vesz fel a tészta. Nem kell folyósnak lennie, mert akkor szalonnás lesz a közepe. Ezért írtam, hogy a tepsibe kell "masszírozni", mert bele kell egyengetni!

És hogy mivel?

Én ezekhez e sütikhez mindig egy pohár tejet képzelek, és természetesen növényi tejszínhabot!

2 megjegyzés: