2013. január 7., hétfő

Hajnali sajtos muffin






Van valaki rajtam kívül, akinek ismerős az érzés?
Este nem bírtam elaludni, mert kitaláltam, hogy sajtos muffint akarok enni..de hát ugye nincs...és félálomban már nem kelsz fel, mert mire megcsinálod már nem is fog kelleni, ezért inkább hajnalban kelsz, hogy dacolva a reggellel, csipásan állsz neki a mindenmentes saját verziód kikísérletezésének az eddigi tapasztalataidból kiindulva a lisztek viselkedését figyelembe véve?
Hm?
No velem most valami ilyesmi történt, annyira éltem magam csak bele, hogy ár álmomban megsütöttem, igaz nem a saját konyhámban, hanem valahol vidéken, ahol még rókát is láttam a kertben.
No de reggel tényleg keltem, és megalkottam életem első mindenmentes sajtos muffinját, íme! :)

Hozzávalók 12 db-hoz

100 g csirkemellsonka (vagy egyéb sonka)
kevés olaj
200 g lm sajt (ebből 5 dkg-ot tegyünk el a tetejére)
200 g natúr lm joghurt
50 g burgonyaliszt
100 g rizsliszt
2 tojás
1 tk só
bors, pirospaprika
1 tk szódabikarbóna
kb. 1 dl langyos víz


A sütőt előmelegítem 4-5-ös fokozatra, kb 180°C-ra.
A kevés olajon lepirítom az apró kockákra vágott sonkát, picit hagyom hűlni.
Keverőtálban keverem össze a száraz hozzávalókat, külön pedig a nedveseket a víz kivételével. Mikor elegyítem robotgéppel teszem, elég sűrű a tészta. Ha nagyon száraz lenne, akkor adagolom a bele a vizet, olyan tésztát kell kapnunk, amit kanállal lehet gombócokban adagolni, tehát nem folyik.
A muffinsütőt kibélelem a sütőpapírokkal, és beleadagolom a muffintésztát. A tetejüket megszórom a tésztából kihagyott 50 g lm sajttal, és megszórom pici őrölt pirospaprikával, majd betolom a sütőbe körülbelül 20 percre. Akkor jó, ha szépen megpirult a teteje és a belseje sem ragad már a tűpróbánál.



Tippek, tanácsok


Lehet variálni, többféle sajtot is tenni bele, érdekes íze alakulhat, ha pl fele füstölt sajtot teszünk bele!
Mehet bele ízléstől függően snidling, vagy újhagyma is lepirítva, nekem nem volt most igényem..


És hogy mivel?

Első körben magában, aztán ha mondjuk nem flamózzuk be első nap  az egészet ( mert nem 4-5-6 tagú a család, és a barátok sem most jönnek), akkor kettéváhatjuk, mint egy zsömlét, és pakolhatunk bele bármit, ami egy szendóba is elfér! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése