2013. január 23., szerda

Életem első Zserbó szelete

Story

Csajos hétvégét tartottunk a barinőkkel és beszaladtunk a pékségben nekik egy szelet zserbóba..szokásomhoz híven ebbe is belekóstoltam, mert szerencsére 1-1 falat sosem okoz gondot.
Ufffff ....ááááááhh és éreztem, hogy ez nem volt elég, szóval addig járattam a kis búrámat, hogy miből lehetne olyan tésztát csinálni, hogy végül beálltam a konyhába és összedobtam ami van!
Az eredmény nem lett rossz, eléggé nem, sőt, ha merném magam fényezni, akkor mondanám, hogy elképesztő, fantasztikus, szuper finom lett!! 
Huhh, életem első zserbója (mert hagyományosat sem sütöttem még soha..kár) 30 évesen és tökéletes lett! Olyan, de olyan büszke vagyok magamra :)))
..és az én drága Bódi Margó példaképem tiszteletére tettem bele diódarabokat és étcsoki darabokat is!
Fogadjátok szerettet!! 

Hozzávalók

tészta:

5 dkg hajdinaliszt
5 dkg burgonyaliszt
5 dkg rizsliszt
10 dkg lenmagliszt
5 dkg étkezési keményítő
1 tk szódabikarbóna
15 dkg lm vaj
1 csipet só
5 dkg xilit
1 citrom reszelt héja
2 egész tojás

töltelék:

5 dkg xilit
20 dkg darált dió
2 dl baracklekvár
10 dkg étcsokoládé
2 marék tört dió

máz:

5 dkg xilit
5 dkg holland kakaópor
2,5 dkg vaj
1 csipet só
2 ek citromlé
4-5-6 ek forró víz

Azzal kezdek, hogy a tésztához való szárazanyagokat egyesítem, majd beleteszem a kockára vágott vajat és elmorzsolom vele a tésztát. Belereszelem a citrom héját és egyenkét beleütöm a tojást is. Jól gyúrható tésztát fogok kapni!
4 egyenlő részre osztom.

Összekeverem a darált diót a xilittel, felbontom a lekvárosüveget, felaprítom apróra az étcsokoládét és nagyobb darabokra töröm az egész diót, hogy minden kéznél legyen.
Sütőt előmelegítem.

A tésztát trükkösen két teflonos sütőpapír közt nyújtottam ki, így nem ragacsoz össze mindent és kevesebb a mosogatás is..

Egy réteg tészta egy réteg lekvár egy réteg xilites darált dió, kevés tört dió és étcsokoládé, ez a sorrend. A teteje újra tészta lesz. megszurkálom villával és 180°C-ra előmelegített sütőbe dugom. Nagyjából 25 perc kellett neki (20-25 perc magasságtól függően)

Elkészítem a mázat: mindent egy kis lábosba teszek és összeolvadásig melegítek, nem kell tovább. Még melegen a zserbóra öntöm és így együtt hagyom szépen meghűlni. Csak akkor szeletelem fel, ha már tényleg kihűlt, mert ha véletlen ezt előbb teszem, mert kíváncsi és torkos vagyok ugye, akkor összemosódnak a rétegek. Finom, de szebb, ha látszik, hogy dolgoztunk vele :)))

Tippek, tanácsok

Nem is tudom, mit tanácsolhatnék, ez így működik, ahogy van!
Talán a tepsi mérete lehet kérdés, az nagyjából  22*18 centis volt, de lehet nagyobba is, úgy kicsit laposabb lesz, és hamarabb átsül.

És hogy mivel?

Hát mivel mással, ha nem ezt is egy nagy pohár hideg laktózmentes tejjel??! :)

2 megjegyzés: