2012. november 25., vasárnap

Elrontott répatortából kókuszgolyó :)

Story

AZ úgy volt, hogy vad kísérletezgetésbe kezdtem, hogy répatorta, de már féradtan, késő este a tojás pont nem jutott eszembe, hogy az is kéne bele. Őszinte leszek, ez olyan hiba, mint én remek matekosként az érettségin a másodfokú egyenlet végén elfelejtettem gyököt vonni..pff.Így csak 3-as lett a matekom.
A süti sem lett jobb, ízre jó, állagra kevésbé, "sok tejjel majd elfogy" lett.
Aztán lemorzsoltam, és kókuszgolyót csináltam belőle.


Az eredeti recept:

20 dkg répa lereszelve
10 dkg xilit
1/2 tk őrölt gyömbér
2 tk őrölt fahéj
1 tk vaníliás nyírfacukor
1 csapott tk szódabikarbóna
20 dkg őlrölt mandula
2 ek étkezési keményítő
2 ek hajdinaliszt
1 narancs lereszelt héja
és leve
8dkg lm vaj

Ezeket robotgéppel kevertem ki, és 4-5-ös fokozaton megsütöttem ( kb fél óra)

Aztán a kókuszgolyóhoz lemorzsoltam ezt a tésztát, robotgépben nagyon apróra daráltam. Ez lesz az alap!

Hozzávalók

20 dkg darált répatorta morzsa
2 ek kókuszolaj
1 narancs kifacsart leve
4 ek kókuszliszt
2 ek kakaópor
2 ek rumaroma

aszalt meggy a közepére

kókuszreszelék a forgatáshoz

Mindent összekeverek, a közepébe aszalt meggyet nyomok, majd kókuszreszelékbe hempergetem. Zsír egyszerű innen kezdve, csak hát ugye a répatorta..



Tippek, tanácsok

Lehet bármilyen gm keksszel is helyette, érdemes ilyenkor még a narancs héját is belereszelni, mennyei íze van.
Aki meg nem gluténérzékeny, annak mehet  a párnakeksz ( mármint mezei háztartási keksz )

És hogy mivel?

Tejjel, kávéval, tejeskévéval..stb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése