2012. november 5., hétfő

Csirketekercs sárgarizzsel

Story

Azt hiszem a császármorzsa után ( amit tegnap is ettem) ez a legtöbbször elkészített receptem. Nagyon egyszerű, nagyon jól variálható, könnyen megtanítható, mondhatni alapszint, és nagyon finom.
Mivel bármivel variálható, én azokkal az összetevőkkel írom, amik a képen szereplő is épp készült!



Hozzávalók

  • 60dkg csirkemell
  • 20dkg aszalt szilva&barack
  • 10-15 dkg lm sajt
  • 1 nagy csomag bacon
  • só, bors, szerecsendió


alufólia!!


  • 4személyre rizs
  • rizsfűszer (összetétele : bio vegeta, kurkuma, curry) 
  • morzsolt kukorica
A csirkét vékony szeletekre vágom.
Kb 3 alufólia darabot tépek, 30-40 centiseket, és erre kezdem el pakolni a pakolnivalókat.
Először is a bacont teszem le szépen egymás mellé, ez lesz a tekercs "héja" :)
Aztán a vékonyra szeletelt csirkemellet rétegezem rá, de úgy, hogy a bacont nem a teljes hosszán pakolom végig, hagyok 5cm-t, hogy fel tudjam szépen tekerni.
Aztán jöhet kevés(!) só, majd a következő a belevaló, az aszalványok, és a reszelt, vagy felcsíkozott sajt. Sóztam, szóval bors, és csepp szerecsendió.
Jöhet a feltekerés! Ez kezdőknek néha nem elsőre sikerül, de bele lehet jönni! Szóval alufóliával együtt tekerem arról az oldaláról, ahol a vastag része van, és tekerem arrafelé, ahol már csak a bacon ( az az 5 centi) , és figyelve arra, hogy az alufólia ne tekeredjen bele a tekercsbe, válasszuk le róla, de érje mindenhol körbe ( huhh, érthető vagyok?! ) Aztán bedugom a sütőbe, és 30 percig sütöm 7-es fokozaton, majd kinyitom a fóliát, egy vágást ejtek rajta hosszában, és letűröm a husi mellé.
Most jön a pirulós szakasz, az még 10-15 perc a sütőbe visszadugva!
Ha kész, hagyom állni 10 percet, az minden húsnak jól áll, majd ferdén szeletelem fel.

A rizst szokásos módon párolom kevés sóval, a legvégén kerül bele a kukorica, és a fűszerek elegye. ..én színre csinálom :)



Tippek, tanácsok

Amikkel lehet tölteni: medvehagyma, sajtok, aszalt gyümölcsök, kolbász, meg ami még eszünkbe jut. 
A bacon elmaradhatatlan, szerintem. Az adja a szaftot hozzá.
A rizs is variálható, de erre talán már mindenki ismeri a trükköket..vagy?!

És hogy mivel?

..házimajonéz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése