2012. november 16., péntek

Céklás Brownie

Story

Tegnap részt vettem egy rendezvényen, ahol kaptam lehetőséget kicsit bemutatkozni. Rettentő érdekes, hasznos élmény volt. Vittem süteményeket is, amiket mind megettek a vendégek, sőt volt köztük olyan is, ami már az első órában elfogyott, és mindenki azt kérdezgette, hogy van-e még. Mivel ezek "mentes" sütik, nem számoltam vele, hogy ennyire fognak ízleni, és azt sem gondoltam  hogy ennyien fogják elkérni a receptet is! Jöjjön hát a legújabb fejlesztés a mindenmentes céklás brownie, aminek morzsáját sem hagyták!! :)


Hozzávalók

500 g nyers cékla
125 g laktózmentes teavaj
250 g 70%-os étcsokoládé
2 tk vaníliás nyírfacukor 
150 g nyírfacukor
4 tojás
1/2 tk szódabikarbóna
100 g mandulaliszt
15 g étkezési burgonyakeményítő
50 g holland kakaópor
1 csipet himalája só


Elsőként a céklát teszem oda főni, miután 2*2 cm-es kockákra vágtam őket. Ez nagyjából 30-40 perc. Eddig kimérem a hozzávalókat, összetörögetem a csokoládét és apró kockákra vágom a vajat.
A cékla ha puhára főtt, leöntöm róla a vizet és rúdmixerrel lepürésítem. Beledobom a fazékba a vaj darabkákat, tovább pürésítem, aztán jöhetnek a csokidarabok is, azzal is. Picit hagyom hűlni.
Itt váltok robotgépre.
Még langyosan, de nem forrón, egyenként adagolnom hozzá az egész tojásokat, miközben robotgéppel keverem a masszát. Ezután jöhetnek a száraz alapanyagok. Beleszitálom a kakaóport, az étkezési keményítőt. Jöhet bele a nyírfacukor és a mandulaliszt, valamint a szódabikarbóna és a csipet só.
Teflonos sütőpapírral bélelt  20*30 cm-es tepsibe öntöm és 4-5-ös fokozaton megsütöm. Nagyjából 30-35 perc kell neki, figyelni kell, és tűpróbával ellenőrizni. A tésztát a tepsiben hagyom kihűlni. 
Én 30 szeletre vágtam fel, de nem volt elég :)

Tippek, tanácsok

Érdemes a 70%-os étcsokoládét használni hozzá, én ecuadorit használtam, valamint a holland kakaóport, ezektől lesz olyan igazi az ízélmény!

És hogy mivel?

Én meg fogom kóstolni legközelebb házi baracklekvárral, laktózmetnes tejjel, aztán eper és fügelekvárral is. De magában is nagyon-nagyon finom!! :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon nehéz dolgunk van a laktózmentes termékekkel, de itt egy jó hír, a mizonak már van laktózmentes kakaója, és tök finom http://ly.my/laktozmentes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már ki is próbáltad? Tényleg finom? Köszönjük az infót, biztosan nagyon finom e brownie-hoz! :)

      Törlés
    2. Nagyon finom. Mindig is imádtam a kakaót, és úgy örülök Neki, hogy kapható a boltban laktózmentes mizo változat. Ehhez a browniehoz is tuti isteni finom

      Törlés