2012. április 21., szombat

Rizspiskóta

Story

Nagyon sokáig nem tudtam düllőre jutni, hogy hogyan is süssek piskótát.Megvolt a jól bevált hagyományos recept, de mivel helyettesítsem a lisztet? A gluténmentes lisztből nekem a nagy mennyiség nem jött be, mert folytós, és mivel javarészt kukoricából van..hát nem is mondom...kukoricafőzelék?! :/
Nem szeretem annyira a kukoricát..
A rizslisztet próbáltam ki, és első blikkre bevált! Jöjjön a recept.


Hozzávalók


  • 6 egész tojás
  • 3 ek xilit
  • 2 tk vaniliás xilit
  • 6 ek rizsliszt
  • 1 kk szódabikarbóna


Első lépésként előmelegítem a sütőt 5-ös fokozatra. Nagyon fontos, mint általában a piskótánál!
A tojások fehérjét habbá verem. Mikor már elég kemény a hab belekeverem a xiliteket, majd a tojások sárgáját egyenként. Ha szépen elkeveredett leteszem a robotgépet, és kézi habverőre váltok, amivel is a rizslisztet keverem bele szép, óvatos mozdulatokkal kanalanként, hogy a hab ne törjön meg. Itt kerül bele a szódabikarbóna is.
Tepsibe öntöm és 8-10 perc alatt megsütöm. Itt az idő a tepsi nagyságától is függ!


Tippek, tanácsok

Érdemes figyelni az időt, mert én kapcsiból rátekertem az órámra a 15 percet, de 10 perc alatt lett kész, és azt gondolom, lehet elég lett volna neki a 8 perc is..:) nem baj, így hazudhatom kakaósnak! :D

És hogy mivel?

Az enyémbe cukormentes házi baracklekvár, és feketeáfonya lekvár került..de azt gondolom, nutellával sem lenne rossz! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése