2012. április 23., hétfő

Lehelet könnyű müzli

Story

Sajnos most nem sok időm jut főzicskézésre, arra meg pláne nem, hogy lejegyezzem, fotózgassam, szeretgessem őket, mert ruhatervező vagyok, és beindult az alkalmi ruhák szezonja. Ki sem látszom a melóból, az Ahu Design Műhely csak úgy pörög./..ez itt a reklám helye ;)
 De néha oda kell álljak, és sütnöm kell valamit, csak hogy érezzem, nem csak a ruhák vannak a világon :) 
Így született ez a nagyon könnyű müzli recept is. Könnyű egyrészt, mert tényleg pikk-pakk kész, másrészt mert annyira laza , és finom a hozzávalóktól, hogy csak na! A puffasztott amaránt újra bizonyította a receptben, hogy mennyire sokoldalú! Tessék kipróbálni, íme:


Hozzávalók


  • 2 bögre mogyoró, dió, esetleg egyéb  csonthéjas magok keveréke
  • 3 bögre puffasztott amaránt 
  • 2 bögre puffasztott barna rizs 
  • 1 bögre gm zabpehely
  • 1 ek szárított almahéj darálék ( amit én ugyan szlovákiából kaptam, de megoldható az almacsipsz ledarálásával, de el is hagyható, ne ezért ne csináljátok meg! )
  • 50 g gm étcsokoládé
  • 60 g lm teavaj
  • 3-4 ek méz, ízlés szerint
  • 1 ek vaníliás nyírfacukor


A pelyheket összekeverem az apróra vágott diófélékkel, és az almadarálékkal.
A nedves hozzávalókat felolvasztom együtt, ezek a vaj, a méz, a csokoládé, és itt olvasztom a vaníliás nyírfacukrot is. Ha szépen elolvadt, nagy tálban összekeverem őket, és lapos tepsire terítem, hogy nagyjából 1-1,5 cm magas legyen.
Sütőbe dugom, és 20 percig inkább csak szárítom, nagyjából 4-es fokozaton. Az illatáról lehet tudni, hogy kész, kicsit elkezd a széle is barnulni, ekkor már jó. Én hagytam nyitott sütőajtóval a sütőben kihűlni.


Tippek, tanácsok

  • Mint láthattátok van már müzli receptem, de az nagyon laktató, inkább téli kaja, ez egy sokkal fitneszebb verzió. Az ember beleharap, és ...hát el sem tudom magyarázni..:)
  • A méz egy érdekes arány. Mivel én habosított repcemézet használok nekem 3-4 ek kellett bele, viszont az az olvasztásnál "összeseik", ezért annyit kell beletenni, amennyi a tésztát összefogja. Nekem is utólag kellett még tennem bele a mézből, azt csak külön olvasztottam fel, és kevertem újra hozzá. Viszont mindenképp kóstolni is érdemes, mert az sem jó, ha túl édes!


És hogy mivel?

Nálam a pohár laktózmentes tej a nyerő! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése