2012. április 2., hétfő

És a fagyíííííííííííí :)

Story

Találtunk egy fagyizdát a környéken, gondoltuk bemegyünk, rákérdezünk a mentes fagyira, mire az ott dolgozó leányka elkezdte sorolni, hogy az eper, a vanília, a multivitamin, a banános.....stb mentes, mert egytől egyig vízzel készülnek. Nagyon megörültünk neki! Azonnal befagyiztunk! :)
Jól is esett!
Aztán eszembe jutott, hogy én csináltam már fagyit, és nem nagy mutatvány, és még fagyigép se kell hozzá, csak egy rúdmixer, az meg általában van otthon minden háztartásban. Nekem is van / volt, mert ma épp tönkrement, de temessük azzal szegényemet, hogy az ő emlékére állítom ezt a receptet!! :)


Hozzávalól 2 személyre:

  • 1 banán
  • 3 eper
  • 1dl lm joghurt
  • 1 dl lm tej
  • 1 ek méz
  • 2 tk vaníliás nyírfacukor

Ott kell indítanunk, hogy a banánt, és az epret betesszük a fagyóba 1-2 órára, hogy megfagyjon, mert ez fogja lehűteni a fagyit!
Ha már kellő keménységűre fagyott, egy pohárba öntjük a joghurtot a tejet, a mézet, és a nyírfacukrot.
Beledobjuk a gyümölcsöket, és elmerítjük benne a rúdmixert. Lehet játszani a darabosságával, ki mennyire szereti benne a nagyobb gyümölcsdarabokat, esetleg a krémes állagot kedveli jobban. Nálam a darabos a nyerő, én hagytam, hogy legyen mit harapni benne.
Két pohárba töltjük, és megdíszítjük a tetejét.
Már kész is! 
Fogyasztani azonnal kell, mert ekkor a legfinomabb! :) ..meg hát ki bírná tovább, ha kész van, így van, vagy nem így van!?

Tippek, tanácsok:

  • Az édességét a mézzel mindenki maga állítja be, sőt, lehet nyírfacukorral is helyettesíteni a mézet!
  • Ha nem az eper, és a banán a kedvenc gyümölcs, lehet bele használni mondjuk fagyasztott bogyós gyümölcsöt is, amit akár "készen" megvehetünk a köziben...áfonya..hm... :)

És hogy mivel?

Én lazán megszórtam a tetejét műzlivel, de lehet akár mézes mogyorót is dobni a tetejére!




2 megjegyzés:

  1. Szia Katica!
    Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, mert én is hasonló cipőben járok, vagyis gluténmentesen kell megoldanom az étkezéseket. Igaz, hogy nem én szenvedek lisztérzékenységben, hanem a fiam, de az egész családnak át kellett állni. A laktóz nálunk nem probléma, de gyakran kísérletezem ilyen jellegű receptekkel is. Ha van kedved, nézz körül nálam, hátha találsz kedvedre valót. Tetszenek a receptjeid és a blogod is!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm a kedves szavakat! :)
    Szétnéztem, nagyon tetszenek a receptek, igaz, én nem szeretem a bolti gluténmentes lisztet, de inspirálóak, mindenképp!

    VálaszTörlés