2012. február 16., csütörtök

Müzliszelet

Story

Már nagyon régóta szerettem volna csinálni, de az a igazság, hogy minden recept zabpehelyből indul ki.
A zabpehely viszont alapjáraton gluténtartalmú. Néztem üzletben, bioboltokban gluténmentes verzióját, de én sajnos nem találtam, pedig tudom, hogy van!...hagytam is.
Aztán rájöttem, hogy mivel van bolti forgalomban gluténmentes müzli, és nekem van is itthon belőle (én azt is felturbóztam), hát megcsinálom abból! :)
Lássuk, hogyan készül!


Hozzávalók

  • 10 dkg pörkölt szezámmag
  • 10 dkg  vágott dió
  • 5 dkg pucér szotyi
  • 10 dkg mandulapehely
  • 20 dkg glm müzlipehely (az enyémben kukoricapehely, puffasztott rizs, kókuszreszelék, aszalt gyümölcsök, és sok minden van..)
  • 2-3 dkg puffasztott amaránt ( ez elég sok, mert könnyű alapanyag!)
  • 20 dkg aszalt füge apró darabokra vágva
  • 4-5 ek méz
  • 5-10 dkg olvasztott lm vaj
  • 1 dl 100%-os almalé

Az egész nagyon egyszerű! Mindent össze kell keverni, hogy egy ragacsos masszát kapjon az ember gyereke, és lapos tepsiben szétteríteni szilikonos sütőpapírra,  szép laposra nyomkodni, hogy kb 1,5 cm magas legyen.
Sütőben 160-170 °C-on addig sütni, míg el nem kezd kicsit barnulni. Ez kb 25-30 perc. A tepsiben kell hagyni kihűlni, és hagyni száradni, mert lehet, hogy első körre még nem szikkad meg annyira, hogy könnyen vágható legyen.
Én hagytam egy napot szikkadni, és úgy lett tuti.

Tippek, tanácsok

  • Az hozzávalókon lehet változtatni, sőt, mindenki olyan alapanyagokból készítse el, amije van, vagy amilyet szeret. Én azért csináltam ilyen sok mindenből, hogy lássátok, mennyi mindent elbír!
  • A lényeg a mézen, és a vajon van, hisz az fogja össze, az almalé pedig kicsi ízt ad neki.
  • Én 5*5 cm-es kockákra vágtam, és levegőn hagytam. Eláll pár hétig. ...igaz, nálam nem túl sokáig, mert hamar megeszem !
  • Nagyon édes, igaz hozzáadott cukrot nem tartalmaz, mégis candida diétások nem ajánlanám (minden napi fogysztásra)!

És hogy mivel?

Mivel nagyon finom..
Ebéd előtt, ebéd után, reggelire, vacsira, uzsira, vagy amikor épp csak kedvetek tartja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése