2012. február 7., kedd

Egyszerűen tojásleves

Story

Mint említettem volt retró korszakomat élem, és régi recepteket "újítok fel" és alakítok gluténmentessé, laktózmentessé és candida diétába illeszthetővé ( cimkében majd mindig  jelezve lesz, melyik konkrétan a candida diétának megfelelő! ).
Így történt ez a felejthetetlen tojáslevessel is! Került bele olyan alapanyag, ami alapvetően az ízén nem változtat, viszont így mi is megehetjük!



Hozzávalók 2 személyre

  • 1 ek rizsliszt
  • olaj, amennyit a liszt felvesz
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 tk őrölt kömény
  • bors
  • 1 l víz
  • 2-3 tojás
  • petrezselyemzöld
  • citromlé

A lisztből, és olajból rántást készítek, majd ha tűzről félrehúzva beleteszem a paprikát, köményt. Felengedem a vízzel. Sózom, borsozom. Hagyom felforrni, megkóstolom, ha kell, utánaízesítem.
És jön az én trükköm:
Elválasztom a tojásokat, a fehérjébe keverem a petrezselyemzöldet, csipet sót, és vékony sugárban beleengedem a a fortyogó lébe, közben kevergetem, hogy szép pöttyös fátyolt képezzen a levesben. Ezután engedem bele óvatosan a tojás sárgáját, és pár percet főzöm vele.
Én imádom, mikor a tojás sárgája egyben marad, és krémes, folyós, mikor ketténindzsázom a kanállal! :)
Természetesen tálaláskor mehet bele annyi citrom, amennyi jól esik, ez egyénenként változik.
Nekem úgy az igazi, ha begörcsöl az állkapcsom, olyan savanyú!


Tippek, tanácsok

  • Gluténmentes  a riszliszttől lesz.
  • Candida diétába igaz a tojás mértéke nem lehet túl sok, de néha belefér, valamint az ecet kiváltása citrommal.
  • A candidásoknak nagy segítség amúgy is a citrom, valamint a pirospaprika is!
  • Aki kicsit sűrűbbre szeretné, dobhat a rántásba egy kis fej vöröshagymát is!

És hogy mivel?

Hát azt hiszem, ehhez semmi nem kell, csak egy jó nagy kanál!..meg a sok citromlé :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése