2012. január 29., vasárnap

Zellerkrémleves

Story

Átlátszó levest szerettem volna enni tésztával, de semmi olyan zöldség nem volt itthon, ami azt teljessé tette volna..(pl répa) , a fogadalom pedig az volt, nem vásárolunk hétvégén, abból főzünk, ami van!
Hát volt is a hűtőszekrényben zeller a Nagypapától a kertből, és volt még kókusztej. 
Lássuk, mi is lett belőle?!

Hozzávalók

  • 1-2 ek olívaolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 kisebb zeller (két öklömnyi)
  • 1 kisebb karalábé
  • 1 szál petrezselyemgyökér
  • só, bors, őrölt kömény
  • 1 l víz
  • 1 tk pesto (majd erre is lesz hamarosan recept)
  • 1 kis kókusztej (kb 2 dl)
  • 1 tk szárított, vagy friss metélőhagyma
  •  citromlé ízlés szerint
Az olajon megpirítom a hagymát, majd ha már üveges, rádobom a vékonyan felszeletelt zöldségeket. Sózom, borsozom, teszek rá köményt, és egy kicsit együtt pirítom őket.
Ha már egy kis színt kaptak, felöntöm 1 liter vízzel, és puhára főzöm benne a zöldségeket.
Ha megpuhultak rúdmixerrel krémesítem a levest, és belekeverem  a pestot, a kókusztejet, és a metélőhagymát.
Hagyom, hogy szépen összeforrjon, és belecsepegtetem a citromlevet. Nem kell, hogy elvigye a levest savanyú irányba, de az ízéhez, hogy finom, krémes fehér legyen szerintem kell!

Tippek, tanácsok
  • Lehet készíteni póréhagymával is, akkor talán kicsit többet is tennék bele, friss, tavaszibb lesz tőle a leves, és valljuk be, ilyen napsütésben el is hisszük, hogy már már tavasz van!! :)
  • Használhatunk többféle zöldséget is hozzá, nekem ma fehér volt a cél.
És hogy mivel?

Levesbetétnek én puffasztott amarántot használtam, mert rengeteg kalcium, magnézium, és vas van benne, de tehetünk bele pattogatott kukoricát, vagy puffasztott rizst is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése