2012. január 19., csütörtök

Vaníliás Nyírfacukor

Story

Ígértem, leírom..

Teljesen egyszerű, és nagyszerű.
Tudom, hogy lehet a boltba kapni vaníliás cukrot, de ugye vagyunk úgy páran, hogy nem ehetünk, vagy nem akarunk cukrot enni?!
És mi van a vanília ízzel a sütikbe?
Igen, tudom, hogy lehet vanília kivonatot, vagy ilyesmiket is kapni, de ezek nem olyan alapanyagok, amiket a közértbe ha lefutunk, megkapunk. Maga a vanília rúd meg kicsit puccos ahhoz, hogy minden rizsfelfújthoz, vagy piskótához egyet-egyet felhasználjunk, nemigaz?!
Ezért gondoltam megosztom Veletek, én hogy csinálom, hogy Nektek is legyen otthon ez a tuti hozzávaló!:)



Hozzávalók


1/5 kg xilit
2 rúd vanília

A vanilia rudat 4-5 részre vágom, és kv darálón ledarálom, majd hozzákeverem a xilithez!

Kész!
Ugye nem volt nehéz? :)
És kb fél évre előre megvan otthon az isteni, igazi, eredeti, hamisíthatatlan vaniliás (nyírfa) cukrunk!!



Tippek, tanácsok


Ha csak sima cukorral készítik el azok, akiknek nincs kedvük diétásra csinálni, ugyan így kell, csak sima cukorral, esetleg barna cukorral, nádcukorral, vagy amilyenből jól esik.

Ajándéknak is kiváló, nálam a család így kapta karácsonyra, angyalkás dobozban. Volt öröm!:)



És hogy mihez?


Bármihez!

Rizsfelfújt, piskóta, kókuszpaller, vaniliás tej, vagy amit csak kitaláltok! :)
Jó darálást!!

4 megjegyzés:

  1. Jó ötlet! Mi vettünk xilit-et pár hónapja viszont én a teámba pakoltam kanálszámra, és az nem bizonyult jó ötletnek. Azóta csak ott áll a polcon, de akkor most megvaníliázom és sütünk! :)

    VálaszTörlés
  2. A xilit-tel vigyázni kell.Folyamatosan kell a szervezetet hozzászoktatni, mert hirtelen nagy mennyiségben hasmenést okozhat.A napi javasolt adag csak 6 teáskanálnyi belőle!! :)..lehet, hoy ezért nem volt jó ötlet?!
    Egyébként köszönöm a lelkesítést!:)

    VálaszTörlés
  3. Grrr..és ha nekiállnál újra kipróbálni, szépen fokozatosan? Nekem nagyon bevált már! :)

    VálaszTörlés